2011. január 25., kedd

Chris d'Lacey: Tűzkönny


"Sárkányok, mókusok és fura felnőttek találkoznak D'Lacey könyvében. David, egy fiatal egyetemista srác szobát bérel Liznél és cserfes kislányánál, Lucynál. A ház telis-tele van kerámia sárkányokkal. Liz készíti őket, tehát nyilván nem élnek. De akkor mi ez a hrr hang a fazekasműhely felől, és hogyan égeti ki őket kemence nélkül? Lucy tudja a sárkányok titkát, de nem árulhatja el. Addig nyaggatja Davidot, míg a fiú nem segít neki felkutatni egy sebesült mókust a kertben, és a közeli könyvtár parkban. A kislány gyakorlatilag kényszeríti Davidot, hogy könyvet írjon az ismerős mókusokról. Liz pedig egy olyan különleges sárkánnyal ajándékozza meg, amely valamiképpen segíti az írásban. Liz varázslatos asszony, határozott kézzel formázza nem csak sárkányait, hanem David és egy fiatal lány sorsát is. Két önálló történet fonódik össze egyetlen színes mesévé, s lesz egyszerre szórakoztató, bájos és mélyen elgondolkodtató."

Mostanság nagyon rá vagyok kattanva a gyerekkönyvekre, így került szóba a Tűzkönny is.Túl sok mindent nem akarok róla írni,csak a legfontosabbakat.
Nagyon jó szombati program volt,elszórakoztatott,lekötött és egy kicsit kíváncsivá tett.
Könnyű volt belemerülni ebbe a kisvárosi világba,szinte láttam magam ahogy a mókusokat hajkurászom mindenen keresztül,a szomszéddal veszekszem, vagy éppen a sárkányok titkát kutatom.

Az egész történet folyamán csak egyszer jutott eszembe,hogy Davidnek nincs-e más dolga,minthogy a mókusokat kutassa,ugyanis az egyetemre alig járt be,és tanulni sem lehetett nagyon látni.Furcsáltam,hogy milyen komolyan veszi Lucyt és az egész sárkányos sztorit..Bár lehet,hogy ez csak nekem új,mert én képtelen vagyok szót érteni a gyerekekkel.
Amúgy a sárkányok a könyvben szó szerint mindenhol ott vannak.Az az ablakpárkánytól elkezdve a konyhán át a vécéig.Szerette volna róluk kicsit többet olvasni,de talán majd a következő részekben.

A könyv humorossága volt a legjobb,például mikor kiakadtak David pizsamáján,na meg az,hogy macival alszik.Lucy aranyos volt amikor majdnem minden fontos dolog előtt ki kellett rohannia vécére.

A második résznek még nem álltam neki,de rövidesen sort kerítek arra is,mert kíváncsi vagyok a folytatásra.

5/4.5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése