2011. április 15., péntek

Stacey O'Brien: Wesley, kedvesem


"Egy bagoly, egy lány és a szeretet különös története.
Stacey O'Brien biológus 1985-ben, Valentin napon ismerte meg a négynapos gyöngybagolyfiókát – és a végzetes találkozás bámulatos, 19 évig tartó kapcsolattá nőtte ki magát. A szárnyideg-károsodott kisbagolyról megállapították, hogy soha nem tud majd tökéletesen repülni, és egyedül nem maradna életben a vadonban. O'Brien, a caltechi bagolylaboratórium fiatal asszisztensnője azonnal beleszeretett a szerencsétlenül járt bagolyfiókába, és magához vette a madarat. A humoros és megrendítő történet kettejük drámai, két évtizedes kapcsolatát meséli el.
"

Be kell valljam,nekem nagyon tetszett!Az elején arra számítottam,hogy csöpögni fog majd az egész,de szerencsére nagyot tévedtem.Képes voltam két délután kiolvasni úgy,hogy alig vettem észre milyen gyorsan haladok.Igaz a legelején volt egy kis problémám azzal,hogy néha elkezdi mondani a fő szálat,aztán már egy régebbi emlékkel folytatja.Pár ilyen után már hozzászoktam,és nem volt vele több gondom.

Terveim közt szerepel,hogy állatorvos leszek,ezért nagyon örültem,amikor egy-egy biológiai érdekességgel ismertetett meg pl.: hogy a gyöngybaglyoknak nem egy magasságban van a két hallójárata, vagy a biológusok mindennapjai :)
Úgy tudott mesélni erről a 19 évről,hogy úgy éreztem ez jobb mint egy kitalált regény.A képeket pedig díjazom,igaz többet is nézegettem volna még.

Sok mindent megtudtam a biológusok munkájáról,szerelmi életéről és hóbortjaikról;és nem utolsó sorban a gyöngybaglyok életmódjáról is.(és azokról akik az eldugott irodákban dolgoznak,csak sajnos a becenevükre nem emlékszem)
Csak ajánlani tudom a könyvet azoknak akik szeretik az állatokat,meg azoknak is akik nem.Szerintem megéri elolvasni.

5/5

Eredeti cím: Wesley the Owl
Fordító: Molnár Edit
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2010
Hossz: 270 oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése